Kung Hans väg 12,Sollentuna

Här bokar du tid hos Rotebro vårdcentral, Sollentuna

Ring oss på +46858730645

Om oss

Astma/KOL-mottagning.
Vi är en godkänd Astma/KOL-mottagning. Läs mer om Astma/KOL-mottagning i Stockholms länslandsting på: http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Astma-KOL-mottagning-i-Stockholm/ , Distriktssköterskamottagningen.
Våra distriktssköterskor kan hjälpa med besvär som man inte behöver söka läkare för. Läs mer på Rotebro vårdcentral distriktssköterskamottagningen för mer information och kontaktuppgifter till våra sköterskor.
, Under kvällar och helger.
När vi har stängt hänvisar vi till CityAkuten Närakuten Löwet på telefon 08-586 210 00 alternativt 1177.
, Äldremottagning.
Vi är en godkänd Äldremottagning. Läs mer om Äldremottagning i Stockholms läns landsting på:

http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Aldremottagning/

,

Boka tid.
Ring 587 306 45 för tidsbokning, rådgivning, kontakt, recept m.m.
Du kan ockå boka tid till läkare eller distriktssköterska via ett personligt konto på 1177.se/e-tjanster. Via 1177 Vårdguidens e-tjänster kan du till exempel beställa tid, av- och omboka tid, förnya recept eller be mottagningen att kontakta dig.

,

Avgift.

Ett läkarbesök kostar 200 kronor och frikort gäller. Tänk på att avboka tiden minst 24 timmar innan besöket för att undvika att bli debiterad. , Information om årliga influensan:Boka tid för vaccination hos distriktssköterska.

Information

Lämna ett omdöme

Tack för att du vill lämna ett omdöme på Skadekompassen.se och på så sätt hjälpa andra att välja rätt vård för dem.

Betyg *

 Skadekompassen logo

Vad roligt att du vill lämna omdöme på Skadekompassen.se. Dina synpunkter hjälper andra att välja och få bra vård och vårdgivaren att erbjuda detta.

Tänk på att:

  • Ditt omdöme först granskas av Skadekompassen.se och därefter publiceras om det följer vår policy.
  • Dina synpunkter kan hjälpa vårdgivaren och mottagningen att utvecklas och ge den bästa vården till sina patienter.
  • Mottagningar och vårdgivare uppskattar att höra vad de gör bra. Detta hjälper dem att förstå vad som är viktigt och betydelsefullt för patienten i vårdmötet. Och det uppmuntrar dem att behålla eller förstärka detta beteende.
  • Sakliga och konkreta tips på vad en vårdgivare och mottagning kan förbättra är lätta att ta till sig och ökar chansen till positiv förändring och utveckling.
  • Känner dig felbehandlad så vill vi att du framför det direkt till vårdgivaren eller till mottagningsansvarig person eller till socialstyrelsen och inte använder detta formulär.
  • Har du rena klagomål, vill vi att du framför detta direkt till vårdgivaren eller mottagningen.

Tips på innehåll:

  • Berätta vad du uppskattade i vårdmötet.
  • Skriv sakligt om vad du tror kan förbättra mottagningen och/eller vårdmottagandet.

Så här används informationen du lämnar

  • Vårdgivaren eller mottagning tar del av den information du lämnar, såvida de har samarbete med Skadekompassen.
  • När vi väljer vård letar vi efter bra vård. För att hjälpa patienter att finna vård som de får förtroende för tror vi att man vill veta vad som är bra hos en vårdgivare. Därför publicerar vi omdömen som berör det positiva hos vårdgivaren.
  • Man måste uppge en e-postadress när man lämnar ett omdöme.
  • Dina uppgifter kommer inte föras vidare.