Taltjänst, Linköping

Östergötland, Linköping, Östergötland

Badhusgatan 8, Linköping

Här bokar du tid hos Taltjänst, Linköping

Ring oss på +46101037890

Om oss

Taltjänst är en tolkservice för dig som har en funktionsnedsättning som rör röst, tal eller språk. Taltjänst är också en service för dig som kommer i kontakt med människor med funktionsnedsättning som rör röst, tal eller språk.

Vi erbjuder:
• Talstöd: Vi repeterar exakt det som sägs eller förtydligar där det behövs. Vi kan även anpassa språket och ge minnesstöd i syfte att underlätta kommunikationen. Talstöd kan ges till exempel vid möten och läkarbesök.
• Telefonstöd: Vi repeterar och förtydligar det som sägs med hjälp av trepartssamtal eller högtalartelefon.
• Läs- och skrivstöd: Vi hjälper till att läsa och skriva brev, e-post, fylla i blanketter eller anteckna vid möten.

För tolkbeställning: 010-103 78 90
E-postadress: tolkcentralen@regionostergotland.se,
Taltjänst: 010 – 103 24 19

Tjänsten är kostnadsfri

Information

  • Telefon

    +46101037890

  • Adress

    Badhusgatan 8, Linköping

  • Telefontider

    Ej angivet

  • Växelnummer

    Visa växelnummer+46101030000

  • Öppettider

    Ej angivet

  • Hemsida

    Ej angivet

  • Yrkeskategorier

    Ej angivet

  • Specialiseringar

    Ej angivet

  • Behandlingsmetoder

    Ej angivet

  • Undersökningsmetoder

    Ej angivet

  • Sjukdomstillstånd

    Ej angivet

  • Besvärsområden

    Ej angivet

  • Från följande försäkringsbolag rehabiliterar vi patienter

    Ej angivet

  • Tillåtna betalningsmedel

    Ej angivet

  • Län / Stad

  • Driftsform

    Ej angivet

Lämna ett omdöme

Tack för att du vill lämna ett omdöme på Skadekompassen.se och på så sätt hjälpa andra att välja rätt vård för dem.

Betyg *

 Skadekompassen logo

Vad roligt att du vill lämna omdöme på Skadekompassen.se. Dina synpunkter hjälper andra att välja och få bra vård och vårdgivaren att erbjuda detta.

Tänk på att:

  • Ditt omdöme först granskas av Skadekompassen.se och därefter publiceras om det följer vår policy.
  • Dina synpunkter kan hjälpa vårdgivaren och mottagningen att utvecklas och ge den bästa vården till sina patienter.
  • Mottagningar och vårdgivare uppskattar att höra vad de gör bra. Detta hjälper dem att förstå vad som är viktigt och betydelsefullt för patienten i vårdmötet. Och det uppmuntrar dem att behålla eller förstärka detta beteende.
  • Sakliga och konkreta tips på vad en vårdgivare och mottagning kan förbättra är lätta att ta till sig och ökar chansen till positiv förändring och utveckling.
  • Känner dig felbehandlad så vill vi att du framför det direkt till vårdgivaren eller till mottagningsansvarig person eller till socialstyrelsen och inte använder detta formulär.
  • Har du rena klagomål, vill vi att du framför detta direkt till vårdgivaren eller mottagningen.

Tips på innehåll:

  • Berätta vad du uppskattade i vårdmötet.
  • Skriv sakligt om vad du tror kan förbättra mottagningen och/eller vårdmottagandet.

Så här används informationen du lämnar

  • Vårdgivaren eller mottagning tar del av den information du lämnar, såvida de har samarbete med Skadekompassen.
  • När vi väljer vård letar vi efter bra vård. För att hjälpa patienter att finna vård som de får förtroende för tror vi att man vill veta vad som är bra hos en vårdgivare. Därför publicerar vi omdömen som berör det positiva hos vårdgivaren.
  • Man måste uppge en e-postadress när man lämnar ett omdöme.
  • Dina uppgifter kommer inte föras vidare.